بعد از عمل تعویض مفصل شما بی صبرانه تمایل دارید فعالیت هایی که در گذشته انجام می دادید را از سر بگیرید. دوره ریکاوری و فرآیند بهبود شما نیازمند صبر و گذر زمان است، با این حال شما نباید با عجله فعالیت هایی که باعث آسیب به زانو و مختل کردن دوره نقاهتتان می شود را آغاز کنید.راه رفتن روی تردمیل فعالیتی است که می توان آن را به زودی در دوره ریکاوری با توصیه ها و برنامه ای که از پزشک دریافت می کنید، آغاز کنید. با این حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا تردمیل باعث زانودرد می شود؟در این مقاله تلاش می کنیم مزایا و معایب استفاده از تردمیل بعد از تعویض مفصل زانو را بررسی کنیم.

ورزش بعد از عمل تعویض مفصل زانو

ورزشهای بعد از عمل تعویض مفصل زانو

تمرینات ورزشی زیادی به شما در بهبود بعد از عمل تعویض مفصل کمک می کنند و استفاده از تردمیل در بین بهترین ورزش ها قرار می گیرد. محققان کلینیک Scripps  در کالیفرنیا فعالیت های ورزشی را طبق شدت نیرو و فشاری که بعد از تعویض مفصل به زانو منتقل می کنند رتبه بندی کرده اند.

استفاده از تردمیل فشار و تنش نسبتاً کم تری نسبت به راه رفتن روی زمین صاف به زانو وارد می کند. همچنین فشار بسیار کم تری نسبت به فعالیت های ورزشی مثل دویدن، تنیس و گلف را به زانو وارد می کند.

چه مدتی بعد از عمل تعویض مفصل می توان از تردمیل استفاده کرد؟

دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه ویسکانسین توصیه می‌کند که سه تا چهار روز پس از جراحی، ورزش‌های سبک و درمانی انجام دهید. این می تواند در ابتدا شامل ورزش سبک روی دوچرخه ثابت باشد و وقتی آماده شدید، می توانید راه رفتن روی تردمیل را آغاز کنید. سه تا هفت روز پس از جراحی، می توانید با برنامه ریزی روی تردمیل راه بروید. اگر به یک تمرین سخت روی تردمیل عادت دارید، تا شش هفته صبر کنید تا به سرعت قبلی خود بازگردید. البته برای تمام این مراحل باید با جراح خود مشورت کنید.

فواید استفاده از تردمیل بعد از عمل تعویض مفصل زانو

استفاده از ماهیچه ها و رباط های اطراف زانو  به مرور زمان باعث بهبود سریع می شود. تردمیل ها بخش رایج توانبخشی و درمان پس از جراحی هستند، زیرا فشار کمتری بر روی زانوی شما دارند. استفاده از تردمیل الکترونیکی همچنین به شما یا پزشکتان این امکان را می دهد که سرعت ثابتی داشته باشید و پیشرفت خود را با دقت بیشتری دنبال کنید. دسته های تردمیل به شما این امکان را می‌دهند که مقداری از وزن بدن را به بازوهای خود منتقل کنید و فشار را از روی زانو بعد از جراحی کم کنید. با بهبود بیشتر زانو، می توانید تردمیل را روی سرعت بیشتری تنظیم کنید.

استفاده از تردمیل بعد از عمل تعویض مفصل زانو

درد بعد از عمل تعویض مفصل زانو

در برخی موارد، حتی تمریناتی که با تردمیل انجام می دهید ممکن است در روزهای اولیه درمان برای شما غیر قابل تحمل باشد. تردمیل های زیر آب با شناور شدن بدن ، فشار روی زانوهای شما را کاهش می دهند. آب مقداری مقاومت اضافی در برابر سطح بدن شما ایجاد می کند، که به شما امکان می دهد بدون اینکه وزن بدن خود را بر روی زانو فشار بیاورید ورزش کنید.

یکی دیگر از طرح های جایگزین تردمیل که در بیمارستان ارتوپدی ایندیانا استفاده می شود، محیطی با جاذبه کم را برای کاهش فشار روی زانو شبیه سازی می کند. هنگامی که یک بیمار در دستگاه می ایستد، خود را با توجه به وزن بیمار کالیبره می کند و هوای داخل را تحت فشار قرار می دهد تا فشار روی زانوی بیمار کاهش یابد. مثلاً یک بیمار با وزن 54 کیلوگرم با استفاده از این تردمیل احساس می کند که 48کیلوگرم وزن دارد.

منبع:

https://www.livestrong.com/article/