بسیاری از افراد برای کمک به کاهش درد مفاصل و آرتروز از ویتامین ها و مکمل های دارویی برای تقویت مفاصل استفاده می کنند.  این مکمل ها به عنوان درمان های طبیعی امیدوار کننده هستند.

در اینجا اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد برخی از محبوب‌ترین مکمل‌ها برای درمان آرتروز ،کاهش درد و میزان تاثیر آن‌ها آورده شده است.


گلوکزامین

مکمل های مفید برای استخوان ها و مفاصل

گلوکزامین یک قند آمینه است که بخشی از غضروف مفاصل شما را تشکیل می‌دهد.مصرف آن به عنوان مکمل می تواند به کاهش تخریب غضروف و همچنین کاهش سفتی، تورم و درد کمک کند. می توانید آن را به صورت کپسول، قرص، مایع یا پودر تهیه و استفاده کنید. پزشک ممکن است به شما توصیه کند که آن را همراه با مکمل دیگری مثل کندرویتین مصرف کنید.


کندوریتین

مکمل های دارویی مفید

کندرویتین بخشی از بافت استخوان‌ها و غضروف شماست. وقتی آن را به عنوان مکمل برای تقویت مفصل مصرف می‌کنید، به تقویت کلاژن در مفاصل کمک می‌کند و از آسیب‌دیدگی جلوگیری می‌کند همچنین به نگه داشتن آب در غضروف کمک می کند که باعث می شود بافت نرم تر عمل کند. کندرویتین می تواند از زانو در برابر از بین رفتن غضروف مراقبت کند.


روغن ماهی / امگا 3

مکمل تقویتی استخوان

این مکمل‌های روغنی ، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب را که که باعث تحریک التهابات می شوند، مهار می‌کنند. بدن شما آنها را به مواد شیمیایی ضد التهابی به نام رزولوین تبدیل می کند که می تواند به از بین بردن سفتی و حساسیت مفاصل کمک کند.


متیل سولفونیل متان (MSM)

مکمل های طبیعی برای مفاصل

این ترکیب سولفوریک به طور طبیعی در میوه ها، سبزیجات، غلات، حیوانات و انسان وجود دارد که به بدن شما کمک می کند تا بافت همبند را بسازد. مصرف روزانه 1000 تا 3000 میلی گرم یا بیشتر از این ماده شیمیایی طبیعی می تواند باعث کاهش علائم آرتروز مانند درد و تورم بشود.


ویتامین D

مکمل های تقویت مفاصل

مطالعات نشان می‌دهند که افراد مبتلا به آرتروز روماتوئید اغلب کمبود ویتامین D دارند. میزان کم این ماده مغذی ضروری ممکن است منجر به درد مزمن شود. مصرف مکمل ویتامین D می‌تواند به درمان آرتروز کمک کند.


زردچوبه

مکمل های طبیعی مفید

زردچوبه می‌تواند درد شما را تسکین دهد. یک ماده شیمیایی در زردچوبه به نام کورکومین پروتئین‌های خاصی را که باعث التهاب می‌شوند، مهار می‌کند. با گذشت زمان، می‌تواند به تقویت مفاصل ، کاهش درد و بهبود حرکت کمک کند.


روغن گل گاوزبان

مکمل تقویت مفاصل

این عصاره از دانه‌های گیاه گل گاوزبان گرفته شده و سرشار از اسید گاما لینولنیک است که با التهاب مبارزه می‌کند. مکمل‌های روغن گل گاوزبان ممکن است به درمان علائم آرتریت روماتوئید کمک کرده و درد و تورم مفاصل را کاهش دهند.

SAMe (S-آدنوزیل متیونین)

نقش مکمل ها در درد مفاصل

کبد شما این ترکیب شیمیایی را تولید می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف SAMe می‌تواند به اندازه داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مثل ایبوپروفن و ناپروکسن در کاهش التهاب و تسکین درد موثر باشد. همچنین غضروف آسیب دیده را ترمیم می کند.


کندر هندی

تاثیر مکمل ها بر درد مفاصل

عصاره این گیاه ، قرن ها بخشی از طب سنتی آفریقا و آسیا بوده است. ماده موجود در کندر می تواند به کاهش درد و بهبود حرکت در مفاصل شما کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که می تواند فرسایش غضروف را کاهش دهد.

عصاره غیرصابونی آووکادو و سویا (ASU)

مکمل های غضروف ساز

مفاصل شما با سلول‌های خاصی به نام سلول‌های سینوویال پوشیده شده‌اند. عصاره‌ای که از ترکیبات موجود در روغن‌های آووکادو و سویا به دست می‌آید، به دلیل خواص ضد التهابی و ترمیمی آن در درمان بیماری‌های مفصلی مانند استئوآرتریت استفاده می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مکمل‌های ASU می‌تواند نیاز به داروهای مسکن را کاهش دهد.

نکته مهم!

مکمل ها، مانند هر دارویی، با عوارضی همراه هستند. قبل از استفاده از هر نوع مکملی، حتی اگر شنیده‌اید که برای درد و تقویت مفاصل مفید است، با پزشک خود صحبت کنید.

منابع:

https://www.webmd.com/arthritis/